torsdag den 28. august 2014

Nye gamle kjoler

Når man er halvtredsernørd er det ikke så tit man får nyt tøj, bogstaveligt talt. Men jeg har været heldig at føje lidt til samlingen på det seneste.

En fin rød figursyet kjole fra først i tresserne, fundet på et loppemarked:
Vintage sixties dress
Den er lidt for stor, men hvis ikke jeg kan sy den ind, så ryger den til salg i min butik.

En anden fin tidlig tresserkjole jeg fandt på et loppemarked:
Vintage sixties dress

 Se lige den brocheagtige detalje på kraven, så fint:
Vintage sixties dress

Og så har jeg været heldig i Brittanys butik Vintage Under Thirty. Denne stribede kjole bliver jeg glad for til vinter, og jeg har masser af grå cardiganer som vil være fine over den:
Vintage dress

Denne fine halvtredsersag fik jeg også for en slik i samme butik:
Vintage fifties dress
Den skulle der arbejdes lidt med, jeg syede en ny lynlås i siden og lagde den ned, det var det.

En virkelig fin basisnederdel i en skøn mørkegrøn farve (ikke petrol-agtig, som på billedet), som jeg ved at jeg bliver glad for til vinter:
Vintage fifties skirt

En tidlig tresser ternet sag, med nogle pletter som jeg har arbejdet med at få af:
Vintage sixties dress

Fra The Vintage Studio har jeg købt to fine halvtredserkjoler:
Vintage fifties dress
Halvtredser silhuetten er enten kropsnær, som her (i ren uld, så der skal en underkjole under) eller med et generøst skørt, som man kan tage et strutskørt under. Jeg kan godt lide at ha' et mix af begge typer i min garderobe, så det ikke bliver for stereotypt.

Jeg har længe manglet vinterkjoler, så denne ternede skønhed blev også straks klikket i kurven:
Vintage fifties dress

Jeg har nemlig regnet på det - i Danmark kan vi kun bruge sommertøj i tre måneder, hvis vi er heldige. Så jeg behøver ikke mere sommertøj.

Og så kom jeg til at købe denne enkle Halloween cardigan, som jeg formoder er fra firserne:
Vintage Halloween cardigan
En af de fineste jeg har set længe, så nu mangler jeg bare at finde en lige så fin jule-cardigan.

Hvis I gerne vil se mig med kjolerne på, er det på Instagram det foregår, for der er billeder så små at man ikke kan se hvor gammel og ufotogen jeg er.

Og det her har ikke noget med tøj at gøre, men jeg kunne simpelthen ikke lade disse skønne gamle curlere gå min næse forbi:
Vintage curlers
De er både pæne, dekorative og brugbare - hvad mere kan man ønske sig? ;)

Den fine gulddekorerede æske i lukket tilstand.
Vintage curlers

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...