torsdag den 3. april 2014

Dreambox

En Dreambox, hvad er det? Det har ikke noget med TV-programmer at gøre. Normalt bryder jeg mig ikke om at bruge alt for mange engelske ord, men drømmeæske? Lyder ikke supergodt.

En Dreambox er en æske, hvor man kan putte små bitte ting ned i, som repræsenterer ens drømme:
Den fine æske har der været Mozartkugler i, som vores genbo havde taget med hjem til os fra sin skiferie, som tak for at vi havde holdt øje med hans hus. Den var perfekt til formålet - og gratis.

Hvad har jeg så puttet i min Dreambox, spørger I:

Lad os tage et kig:

  • Et ur - jeg har længe drømt om at gå ned i tid, så jeg kan få mere ro i sindet og tid til at være kreativ, hvilket ellers aldrig rigtig bli'r til noget. Og det har jeg fået nu. :) Fra den 1. marts har jeg fået fri om onsdagen. Det betyder selvfølgelig så også at jeg er gået rundt regnet 20% ned i løn, men det er værd.

Hvad skal jeg så bruge tiden til?

  • Jeg skal blandt andet strikke, derfor har jeg strikket mig et ministrikketøj.
  • Jeg skal tegne, så der ligger også en lille blyant.
  • Jeg skal male, derfor ligger der en miniæske farver i midten.
  • Jeg skal sy, derfor står der en lille rulle pink tråd med en trådt nål i til højre.
  • Jeg skal læse, ikke nødvendigvis i biblen, men den var sød og lillebitte.
  • Jeg skal høre endnu flere gamle plader, derfor ligger der en lille nøgleringsplade.
  • Jeg skal lakere mine negle, måske med en blå minilak fra OPI.
  • Og jeg skal hygge mig endnu mere, derfor ligger der et lille bitte stearinlys.
Og det sidste ønske er at komme til Paris, derfor billedet af Eiffel tårnet. Det har jeg ønsker mig i mange år. Og ved I hvad - det skal jeg i påsken, sammen med Søde Ægtemand og vores bedste venner. :)

Da jeg var færdig med æsken, hvilket var et superhyggeligt lille projekt, og viste den til SÆ, spurgte han selvfølgelig hvor han var henne? Jamen, du er jo over det hele, skat - du er alle hjerterne der er drysset ud over det hele. Så fik jeg da lukket munden på ham. ;)


Så lige nu kan jeg ikke klage over ikke at få opfyldt mine drømme, men der kan jo altid puttes mere ned i den senere.

3 kommentarer:

  1. Skøn læsning - pøj pøj med drømmene!

    SvarSlet
  2. Hvor er det en hyggelig ting :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker at ha' den stående i vindueskarmen på mit værelse, og der er allerede kommet et par nye ting i den. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...